Selecteer een pagina

Showcase

Met een goed opgezet onderzoek genereer je aandacht zowel in de media als online. Je speelt in op het publieke debat en trekt de aandacht naar je toe. Wij kennen de media, kennen de doelgroepen en kennen het publieke debat tot in de details. Daardoor zijn we in staat onderzoeken op te zetten die leiden tot pr-succes. We bieden het volledige traject, van het opstellen van de vragen tot het formuleren van prikkelende conclusies.

Onderzoek vakantiezakgeld

Kort voor de zomervakantie hebben we 500 ouders gevraagd of ze kinderen iets extra’s geven voor de vakantie. 63% van de ouders doet dit. De uitkomsten van het onderzoek gebruikten we om aandacht te vragen voor het onderwerp. Onder anderen het Jeugdjournaal pikte het op.

Einde rentevaste periode

We vroegen huiseigenaren waarvan de rentevaste periode binnenkort afloopt wat ze verwachtten en welke actie ze wilden gaan nemen. Onder anderen NU.nl, DFT.nl en veel andere sites gericht op geldzaken namen de uitkomst van het onderzoek over.

Nederlanders en hun reisverzekering

Om aandacht te vragen voor een reisverzekeringentool, hebben we Nederlanders gevraagd hoe ze op vakantie omgaan met hun verzekeringen. Onderzoek en bijbehorende tool haalden veel nieuwssites.

Veranderingen 1 januari 2019

We vroegen Nederlanders naar hun financiele goede voornemens voor 2019. De resultaten werden breed opgepikt. Veel media, online maar ook radio en tv, schonken er aandacht aan.

 

Wil je je doelgroep in actie krijgen? Tools zijn daarvoor een perfect middel. Hiermee maak je ingewikkelde vraagstukken behapbaar en kun je ze opknippen in kleine stappen. Wij hebben ruime ervaring met het ontwikkelen en uitrollen van online beslis- en rekentools en chatbots die aanzetten tot concrete actie. Hieronder een aantal voorbeelden van tools die door ons zijn ontwikkeld.

Wat betekent dit voor mij

‘Wat betekent dit voor mij’ is de grootste tool van Wijzer in geldzaken. De tool geeft Nederlanders twee keer per jaar (1 januari en 1 juli) persoonlijk inzicht in veranderingen op het gebied van geldzaken. Dit spoort gebruikers aan om aan de slag te gaan met hun geldzaken en bijvoorbeeld goed te kijken naar hun verzekeringen, hun pensioen, of hun belastingen. Sinds de lancering in 2014 hebben meer dan anderhalf miljoen Nederlanders de tool gedaan. Deze vorm van tooling heeft een hoog afmaakpercentage boven de 90 procent. Zo’n 15 procent van de gebruikers neemt vervolgactie.

De opbrengst van beleggen op de lange termijn

Beleggen biedt op de lange termijn een goed rendement. Om de lange termijn naar het nu te halen geeft deze tool voor Business Insider Nederland gebruikers de keuze uit verschillende indices met daarbij het rendement over een lange periode. Zo nemen we een grote drempel weg. De tool werd ingezet voor leadgeneratie voor de personal finance-nieuwsbrief van Business Insider en leverde circa 800 nieuwe inschrijvingen voor de nieuwsbrief op.

Een huis kopen of huren? Reken uit wat beter is

Kopen is altijd goedkoper dan huren. Maar hoeveel scheelt het? Voor Business Insider Nederland ontwikkelden we een rekentool die per gemeente vergelijkt hoeveel je bespaart als je een huis koopt in plaats van huurt. We combineerden data van de NVM en van Pararius.nl om een unieke tool te maken. Deze werd door 4.000 gebruikers van de website ingevuld.

Presentatie OESO-conferentie 2016

In 2016 hebben we onze ervaringen met online tooling gepresenteerd op de halfjaarlijkse conferentie van het International Network on Financial Education (INFE) van de OESO. In een filmpje deelden we de resultaten die we op dat moment hadden bereikt met tooling.