Selecteer een pagina

Online tooling

Complexe vraagstukken behapbaar maken

Wil je je doelgroep in actie krijgen? Tools zijn daarvoor een perfect middel. Hiermee maak je ingewikkelde vraagstukken behapbaar en kun je ze opknippen in kleine stappen. Wij hebben ruime ervaring met het ontwikkelen en uitrollen van online beslis- en rekentools en chatbots die aanzetten tot concrete actie. Hieronder een aantal voorbeelden van tools die door ons zijn ontwikkeld.

Wat betekent dit voor mij

‘Wat betekent dit voor mij’ is de grootste tool van Wijzer in geldzaken. De tool geeft Nederlanders twee keer per jaar (1 januari en 1 juli) persoonlijk inzicht in veranderingen op het gebied van geldzaken. Dit spoort gebruikers aan om aan de slag te gaan met hun geldzaken en bijvoorbeeld goed te kijken naar hun verzekeringen, hun pensioen, of hun belastingen. Sinds de lancering in 2014 hebben meer dan anderhalf miljoen Nederlanders de tool gedaan. Deze vorm van tooling heeft een hoog afmaakpercentage boven de 90 procent. Zo’n 15 procent van de gebruikers neemt vervolgactie.

De opbrengst van beleggen op de lange termijn

Beleggen biedt op de lange termijn een goed rendement. Om de lange termijn naar het nu te halen geeft deze tool voor Business Insider Nederland gebruikers de keuze uit verschillende indices met daarbij het rendement over een lange periode. Zo nemen we een grote drempel weg. De tool werd ingezet voor leadgeneratie voor de personal finance-nieuwsbrief van Business Insider en leverde circa 800 nieuwe inschrijvingen voor de nieuwsbrief op.

Een huis kopen of huren? Reken uit wat beter is

Kopen is altijd goedkoper dan huren. Maar hoeveel scheelt het? Voor Business Insider Nederland ontwikkelden we een rekentool die per gemeente vergelijkt hoeveel je bespaart als je een huis koopt in plaats van huurt. We combineerden data van de NVM en van Pararius.nl om een unieke tool te maken. Deze werd door 4.000 gebruikers van de website ingevuld.

Presentatie OESO-conferentie 2016

In 2016 hebben we onze ervaringen met online tooling gepresenteerd op de halfjaarlijkse conferentie van het International Network on Financial Education (INFE) van de OESO. In een filmpje deelden we de resultaten die we op dat moment hadden bereikt met tooling.

4 redenen om activatietools in te zetten om mensen te betrekken bij het nieuwe pensioenstelsel

Pensioen was altijd al ingewikkeld en veel mensen schuiven actie ondernemen op de lange baan. Nu er een nieuw stelsel...

Online tooling

Wil je je doelgroep in actie krijgen? Tools zijn daarvoor een perfect middel.

Onderzoek

Met een goed opgezet onderzoek genereer je aandacht, zowel in traditionele media als online.

Video en animatie

Beeld kan een hele krachtige aanvulling zijn voor een online campagne.

Artikelen

Een klassieke maar nog steeds effectieve manier om impact te genereren is (online) tekst.

Een tool als eerste stap voor pensioenactie

Grote ingewikkelde onderwerpen zoals je pensioen of duurzaam wonen zijn voor veel mensen niet te overzien. Ze weten niet waar ze...

4 tips om toeslagen toegankelijk te maken

Financieel gedrag gaat over ingewikkelde keuzes die op elkaar ingrijpen. Hierdoor zien burgers vaak door de bomen het bos niet...

Personaliseren: van geldzaken naar gasloos wonen

Mensen die actie willen ondernemen om gasloos te wonen, krijgen te maken met een woud van online informatiebronnen. Door de...
Vragen naar aanleiding van dit artikel? Wij helpen u graag aan een antwoord of een kortere kop als deze te lang is.