Selecteer een pagina

Personaliseren: van geldzaken naar gasloos wonen

Mensen die actie willen ondernemen om gasloos te wonen, krijgen te maken met een woud van online informatiebronnen. Door de bomen zien ze het bos niet meer en veel mensen haken af en zetten plannen niet om in concrete actie. De tool ´Wat betekent dit voor mij´ heeft meer dan 1 miljoen Nederlanders aangespoord aan de slag te gaan met hun geldzaken. Dezelfde aanpak kan worden toegepast op gasloos wonen.

Als informatie relevant en persoonlijk is zet dit gebruikers aan het denken en verandert hun perspectief waardoor ze sneller in actie komen. Hoe beter een tool of artikel is afgestemd op de persoonlijke situatie, hoe groter de kans dat iemand in actie komt. Dit betekent dat er alleen informatie getoond wordt, die echt relevant is voor de lezer. De informatie wordt direct gefilterd zodat wat overblijft meer impact krijgt.

Gepersonaliseerde tool: Wat betekent dit voor mij?

Een voorbeeld van effectieve gepersonaliseerde tooling is ‘Wat betekent dit voor mij’. De tool stelt een paar simpele vragen over je persoonlijke situatie en geeft op basis daarvan een gepersonaliseerd overzicht van de veranderingen in wet- en regelgeving die impact hebben op de portemonnee.

‘Wat betekent dit voor mij’ legt de nadruk op wat voor jou relevant is. Kinderen? Dan hebben toeslagen en andere kindregelingen de grootste impact en ligt daar de nadruk op. Een hoog inkomen met een eigen huis? Dan is belangrijk wat er gebeurt met de hypotheekrenteaftrek. Dicht tegen het pensioen aan? Dan gaat het erom hoe hoog de AOW is en welke veranderingen je mee te maken kunt krijgen op pensioengebied.

Vertaald naar gasloos wonen

Vertaald naar gasvrij woningen betekent dit dat informatie moet zijn afgestemd op de situatie van mensen zelf. Als je weet wat voor huis ze hebben en welke maatregelen ze al genomen hebben, geef je ze snel inzicht welke maatregel de meeste impact heeft. Iemand die nog niets heeft gedaan kan beginnen met het aanvragen van een scan. Voor iemand die al heeft geisoleerd en denkt over vervanging van de CV-ketel, is de warmtepomp een optie.

Als je weet hoe iemand er financieel voorstaat, kun je informatie over financiering van verduurzaming ook aanpassen. Zoekt iemand een bestemming voor zijn spaargeld, dan leg je de nadruk op het rendement van duurzame investeringen. Heeft iemand zelf geen ruimte, dan leg je de nadruk op financiering in de hypotheek of met energiebespaarlening.

Meer weten over hoe wij onze successen met geldzaken toepassen op gasloos wonen? Neem contact met ons op, we gaan graag in gesprek.

4 redenen om activatietools in te zetten om mensen te betrekken bij het nieuwe pensioenstelsel

Pensioen was altijd al ingewikkeld en veel mensen schuiven actie ondernemen op de lange baan. Nu er een nieuw stelsel...

Online tooling

Wil je je doelgroep in actie krijgen? Tools zijn daarvoor een perfect middel.

Onderzoek

Met een goed opgezet onderzoek genereer je aandacht, zowel in traditionele media als online.

Video en animatie

Beeld kan een hele krachtige aanvulling zijn voor een online campagne.

Artikelen

Een klassieke maar nog steeds effectieve manier om impact te genereren is (online) tekst.

Een tool als eerste stap voor pensioenactie

Grote ingewikkelde onderwerpen zoals je pensioen of duurzaam wonen zijn voor veel mensen niet te overzien. Ze weten niet waar ze...

4 tips om toeslagen toegankelijk te maken

Financieel gedrag gaat over ingewikkelde keuzes die op elkaar ingrijpen. Hierdoor zien burgers vaak door de bomen het bos niet...

Personaliseren: van geldzaken naar gasloos wonen

Mensen die actie willen ondernemen om gasloos te wonen, krijgen te maken met een woud van online informatiebronnen. Door de...
Vragen naar aanleiding van dit artikel? Wij helpen u graag aan een antwoord of een kortere kop als deze te lang is.